5% zniżki na wszystko! KOD KUPONU: JESIEN5

Warunki ogólne

OGÓLNE WARUNKI UMOWY

Niniejszy dokument (dalej: OWU) zawiera prawa i obowiązki Hoppline Kft. (dalej: Usługodawca, wykonawca) oraz Klienta (dalej: Klient, konsument, użytkownik, zamawiający, nabywca), który korzysta z usług handlu elektronicznego oferowanych przez Usługodawcę za pośrednictwem strony internetowej (dalej: strona internetowa, sklep internetowy), zwanych łącznie Stronami.

Niniejsze OWU mają zastosowanie do wszystkich usług handlu elektronicznego świadczonych na terytorium Węgier za pośrednictwem sklepu internetowego www.alindashop.pl. Zakup w sklepie internetowym podlega przepisom ustawy CVIII z 2001 roku o niektórych zagadnieniach dotyczących usług handlu elektronicznego oraz usług społeczeństwa informacyjnego (Ekertv.).

Niniejszy dokument nie jest archiwizowany, zawierany jest wyłącznie w formie elektronicznej i nie stanowi pisemnej umowy. Nie odwołuje się do żadnego kodeksu postępowania. Sporządzony został w języku węgierskim. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących funkcjonowania sklepu internetowego, procesu zamówienia lub dostawy, jesteśmy do dyspozycji pod poniższymi danymi kontaktowymi. Niniejsze OWU są stale dostępne na stronie internetowej i można je pobrać z adresu:

1. DANE USŁUGODAWCY

1.1. Dane usługodawcy


Nazwa firmy: Hoppline Kft.

Siedziba: H-1141 Budapest, ul. Szugló 130.

Adres korespondencyjny: H-1141 Budapest, ul. Szugló 130.

Numer rejestru handlowego: 01-09-999961

Sąd rejestrowy: Sąd Gospodarczy w Budapeszcie

Numer identyfikacji podatkowej: 24287526-2-42

Numer statystyczny: 24287526-4791-113-01

Reprezentant: Norbert Tátrai, dyrektor zarządzający

Telefon: +36-1-445-5200

E-mail: info@alindashop.pl

Język umowy: węgierski

1.2. Dane dostawcy usług hostingowych:

Nazwa: Challenger-Solution-it Kft.

Siedziba: 3000 Hatvan, ul. Madách 10/A

Adres e-mail: info@challengerit.hu

 



2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

2.1. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie oraz w celu jego interpretacji zastosowanie mają przepisy prawa węgierskiego, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy nr V z 2013 r. – Kodeks cywilny („Ptk.”), ustawy CVIII z 2001 r. o niektórych zagadnieniach usług handlu elektronicznego i usług społeczeństwa informacyjnego (Elker. tv.), a także rozporządzenia rządowego 45/2014. (II. 26.) w sprawie szczegółowych zasad umów między konsumentami a przedsiębiorcami. Obowiązkowe przepisy prawa mają zastosowanie do stron również bez odrębnych postanowień.

 

2.2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 2 kwietnia 2025 r. i pozostaje w mocy do odwołania. Usługodawca publikuje zmiany na stronie internetowej w momencie ich wejścia w życie. Zmiany obowiązują z chwilą ich publikacji i są wiążące zarówno dla Usługodawcy, jak i dla Użytkownika. Zmiany nie mają mocy wstecznej i nie wpływają na wcześniej zawarte umowy.

 

2.3. Usługodawca zastrzega sobie wszelkie prawa do strony internetowej, jej poszczególnych elementów i prezentowanych na niej treści, a także do ich rozpowszechniania. Po wejściu w życie zmienionego OWU użytkownik, logując się po raz pierwszy, wyraźnie akceptuje nowe warunki, które stają się dla niego wiążące. Jeśli użytkownik nie akceptuje zmienionego OWU, może w każdej chwili usunąć swoją rejestrację. W celu usunięcia rejestracji prosimy o przesłanie wiadomości e-mail na adres: info@alindashop.pl . Usunięcie rejestracji oznacza rozwiązanie niniejszej umowy.

 

2.4. Sklep internetowy www.alindashop.pl działa na terytorium Węgier i jest tam również utrzymywany. Ponieważ strona może być odwiedzana również z innych krajów, Klienci wyraźnie przyjmują do wiadomości, że w relacji między Klientem a Usługodawcą obowiązuje prawo węgierskie. W przypadku sporów Klient i Usługodawca poddają się wyłącznej jurysdykcji Sądu Okręgowego w Székesfehérvár w zakresie spraw należących do kompetencji sądu rejonowego Budapeszt II i III dzielnicy. (jurysdykcja z wyboru). Niniejsze OWU nie naruszają prawa konsumentów do rozpatrywania sporów przez sąd właściwy miejscowo według przepisów kodeksu postępowania cywilnego.

 

2.5. Dane widoczne na stronie mogą nie być ważne w innych krajach. W niektórych miejscach ich użycie lub odczyt może być zabronione. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za sytuacje, w których ktoś korzysta ze strony internetowej z miejsca, gdzie prawo lokalne tego zabrania.

 

2.6. Użytkownik wyraźnie przyjmuje do wiadomości, że Usługa jest dostępna „tak jak jest” i „w miarę dostępności”.

 

2.7. Językiem umowy zawieranej na podstawie potwierdzenia zamówienia jest język węgierski.

 

3. DEFINICJE

 

3.1. Konsument: osoba fizyczna działająca poza zakresem swojej działalności zawodowej, gospodarczej lub zarobkowej.

 

3.2. Usługa: usługa dostępna na stronie internetowej www.alindashop.pl., polegająca na zamawianiu produktów z kategorii elektronika, dom i ogród, sport i rekreacja, uroda i zdrowie.

 

3.3. Operator / Usługodawca: podmiot świadczący usługę za pośrednictwem strony www.alindashop.pl. Dane podane w punkcie 1.

 

3.4. Użytkownik: osoba odwiedzająca stronę internetową / składająca zamówienie / kupująca.

 

4. REJESTRACJA

 

4.1. Rejestrując się na Stronie Internetowej, Klient oświadcza, że zapoznał się i akceptuje niniejsze OWU oraz Politykę Prywatności opublikowaną na Stronie, a także wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z zapisami Polityki Prywatności.

 

4.2. Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie lub inne problemy i błędy wynikające z nieprawidłowo lub błędnie podanych danych przez Klienta. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z utraty hasła przez Klienta lub z faktu, że hasło to, z przyczyn niezawinionych przez Usługodawcę, stanie się dostępne dla osób nieuprawnionych. Klient może zmienić wcześniej podane dane po zalogowaniu się, co może mieć wpływ także na dane związane z aktywnymi zamówieniami. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub błędy wynikające ze zmiany danych przez Klienta.

 

4.3. Proces rejestracji:

- Kliknij przycisk „Rejestracja” w prawym górnym rogu strony.

- Wypełnij dane osobowe w odpowiednich polach.

- Pola oznaczone „*” są obowiązkowe do ważnej rejestracji.

- Podając datę urodzenia, użyj formatu: [RRRR-MM-DD]

- Po wypełnieniu pól kliknij przycisk „Rejestracja”.

 

4.4. Rejestracja jest identyfikowana przez adres e-mail, tzn. jeden adres e-mail może zostać zarejestrowany tylko raz. Rejestracja nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań!

 

4.5. Ze względu na to, że niektóre z oferowanych produktów mogą być przekazane wyłącznie osobom, które ukończyły 14 lat, a podczas dostawy dostawca musi zweryfikować tożsamość odbiorcy, prosimy Klientów o podawanie dokładnych i prawdziwych danych. Produkty objęte ograniczeniami wiekowymi można zamawiać wyłącznie dla siebie; odbiór powinien być dokonany osobiście lub przez upoważnioną osobę.

 

4.6. Jeżeli zarejestrowany Klient zapomni hasło, może skorzystać z przypomnienia hasła. Po podaniu zarejestrowanego adresu e-mail, Usługodawca prześle instrukcję wygenerowania nowego hasła na podany adres e-mail.

 

5. ASORTYMENT PRODUKTÓW DOSTĘPNYCH DO ZAKUPU

 

5.1. Produkty dostępne do zakupu znajdują się w powyższych, tematycznie uporządkowanych listach sklepu internetowego Alinda. Informacje o produktach (w tym ich nazwa, większe zdjęcie, przeznaczenie, sposób użycia, cena, zastosowanie, a także informacje o gwarancji – jeśli jest obowiązkowa lub dobrowolnie udzielona – oraz inne dane) są dostępne po kliknięciu w zdjęcie produktu, obok którego wyświetlane są te informacje.

 

5.2. Ceny prezentowane przy produktach zawierają ustawowy podatek VAT, lecz nie zawierają kosztów dostawy do domu. Nie są naliczane żadne dodatkowe koszty pakowania.

 

5.3. W sklepie internetowym Usługodawca podaje nazwę produktu i zamieszcza jego zdjęcie. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij zdjęcie produktu lub przycisk „szczegóły”. Przejdziesz wówczas na stronę produktu, gdzie znajdziesz szczegółowy opis. Informacje o podstawowych właściwościach produktu pochodzą z ulotki zakupowej udostępnionej przez podmiot posiadający uprawnienia do jego wprowadzenia do obrotu na terenie Węgier. Treść tej ulotki została przekazana operatorowi strony przez uprawnioną firmę i została opublikowana w zakresie niezbędnym do dokonania zakupu. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść tych informacji – za ich zgodność z rzeczywistością odpowiada wyłącznie producent.

 

5.4. Mimo najwyższej staranności Usługodawcy może się zdarzyć, że zdjęcie produktu na stronie różni się od wyglądu produktu znajdującego się w opakowaniu, co jednak nie oznacza, że jego skład jest inny. Sposób pakowania może być pokazany w opisie i na zdjęciu, ale w przypadku rozbieżności decydująca jest informacja zawarta w nazwie produktu. W przypadku niektórych produktów zdjęcia mają charakter wyłącznie poglądowy – w takich przypadkach Usługodawca zaznacza to na zdjęciu.

 

5.5. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących jakości, podstawowych właściwości, użytkowania lub zastosowania towaru znajdującego się w sklepie internetowym, które nie zostały wyjaśnione na stronie, prosimy o kontakt z naszym przedstawicielem wskazanym w punkcie 1 za pośrednictwem podanych danych kontaktowych lub poprzez kanały komunikacyjne strony internetowej.

 

5.6. Produkty promocyjne są zwykle dostępne w zakładce „Promocje” (czerwona zakładka w górnym menu) oraz w module „daily deal”, w zakładce „Promocja”, a także często pojawiają się na stronie głównej. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że lokalizacja produktów promocyjnych może ulec zmianie.

 

5.7. Jeżeli mimo wszelkiej staranności Usługodawcy błędna cena pojawi się w sklepie internetowym – w szczególności oczywista pomyłka, np. cena znacznie odbiegająca od powszechnie znanej, przyjętej lub szacowanej ceny produktu, lub cena „0” Ft lub „1” Ft spowodowana błędem systemowym – Usługodawca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu po błędnej cenie. Może natomiast zaproponować dostawę po prawidłowej cenie, a Klient może wówczas odstąpić od zakupu.

 

5.8. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędnie podaną cenę, nawet jeśli wynika ona z błędu systemu lub niedbalstwa, ani za oczywiste pomyłki, w tym ceny znacząco odbiegające od powszechnie znanych wartości. W przypadku błędnej ceny występuje rażąca dysproporcja między rzeczywistą a podaną ceną, co przeciętny konsument powinien natychmiast zauważyć. Zgodnie z węgierskim Kodeksem cywilnym z 2013 r. (Ptk.) umowa zostaje zawarta na podstawie zgodnych oświadczeń woli obu stron. Jeżeli Strony nie uzgodnią warunków umowy – czyli brak jest zgodnych oświadczeń woli – nie dochodzi do ważnego zawarcia umowy, a zatem nie powstają żadne prawa ani obowiązki. W związku z tym zamówienie potwierdzone po błędnej cenie nie stanowi ważnej umowy. W takich przypadkach Usługodawca nie jest zobowiązany do realizacji zamówienia po błędnie wskazanej cenie. W razie błędnie podanej ceny Usługodawca proponuje możliwość zakupu produktu w rzeczywistej cenie – Klient może na tej podstawie zdecydować, czy zamówić produkt po właściwej cenie, czy zrezygnować z zakupu bez żadnych negatywnych konsekwencji.

 

6. PROCES ZAMÓWIENIA

 

6.1. Wejście do sklepu internetowego

 

- Jeśli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się zgodnie z punktem 3 OWU.

- Jeśli jesteś już zarejestrowany, kliknij przycisk „ZALOGUJ SIĘ” w prawym górnym rogu.

- Wpisz adres e-mail i hasło, a następnie kliknij „ZALOGUJ SIĘ”.

 

6.2. Wybór odpowiedniego produktu/produktów

- Kategorie produktów znajdziesz w górnym menu.

- Kliknij na wybrany produkt, aby przeczytać jego szczegółowy opis po kliknięciu „szczegóły”.

- Obok zdjęcia produktu znajduje się pełna cena oraz – w niektórych przypadkach – cena promocyjna.

 

6.3. Podanie ilości

 

- W polu zawierającym cenę produktu można określić ilość zamawianego towaru – można ją później zmienić.

 

6.4. Dodanie produktu do koszyka

- Kliknij przycisk „DO KOSZYKA”.

 

6.5. Koszyk

- Zawartość koszyka możesz sprawdzić, klikając przycisk „KOSZYK” w prawym górnym rogu.

- Szczegółowy widok koszyka dostępny jest po kliknięciu „ZOBACZ KOSZYK”.

- Aby dodać kolejne produkty, kliknij „KONTYNUUJ ZAKUPY”.

 

- Aby zmienić ilość produktu w koszyku, wpisz nową ilość w odpowiednim polu pod „ilość” i kliknij przycisk „AKTUALIZUJ”.

 

- Aby usunąć produkt z koszyka, kliknij przycisk „usuń” lub ikonę kosza przy danym produkcie.

 

- Po sfinalizowaniu zawartości koszyka kliknij przycisk „PRZEJDŹ DO KASY” po prawej stronie.

 

6.6. Złożenie zamówienia z logowaniem, rejestracją lub bez rejestracji

 

- Wybierz jedną z trzech opcji:

  1. Logowanie: jeśli już masz konto, kliknij „Kliknij tutaj, aby się zalogować” i wpisz e-mail oraz hasło.

  2. Rejestracja: jeśli nie masz jeszcze konta, możesz się zarejestrować zgodnie z punktem 3 OWU lub po podaniu danych w kasie ustalić hasło – co spowoduje automatyczną rejestrację.

  3. Złożenie zamówienia bez rejestracji: jeśli nie chcesz się rejestrować, usuń zaznaczenie z pola „rejestracja” przed wysłaniem zamówienia.

  • Aby edytować koszyk, kliknij „WSTECZ”.

  • Jeśli dane są prawidłowe, przejdź do podania danych rozliczeniowych.



6.7. Podanie danych do faktury i dostawy

 

- Wypełnij poprawnie pola w sekcji „Dane do faktury”. Zwróć szczególną uwagę na prawidłowy format i dokładność danych.

- Jeśli adres dostawy i adres do faktury są takie same, zaznacz „Adres dostawy taki sam jak adres do faktury”.

- Aby wrócić i zmienić dane lub zawartość koszyka, kliknij „WSTECZ”.

- Jeśli dane są prawidłowe, kontynuuj podanie adresu dostawy.

 

6.8. Wybór metody dostawy i płatności

 

- Wybierz preferowaną metodę dostawy w polu „Metoda dostawy”.

 

- Wybierz preferowaną metodę płatności w polu „Płatność”.

 

- Aby wrócić do poprzednich danych lub koszyka, kliknij „WSTECZ”.

- Jeżeli wszystko się zgadza, podaj ewentualny kod rabatowy lub przejdź do przeglądu zamówienia.

 

6.9. Przegląd zamówienia

 

- Sprawdź podsumowanie zamówienia.

- W polu „Uwagi” możesz wpisać komentarz dotyczący zamówienia.

- Aby zmienić dane lub koszyk, kliknij „WSTECZ”.

- Jeśli wszystko jest poprawne, kliknij „WYŚLIJ ZAMÓWIENIE”.

 

6.10. Automatyczny e-mail

- Wkrótce otrzymasz automatyczny e-mail z podsumowaniem zamówienia.

- Zachowaj tę wiadomość – zawiera numer zamówienia.

 

6.11. DZIĘKUJEMY ZA ZAMÓWIENIE!

 

7. INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

 

7.1. Klikając przycisk „Do koszyka”, osoba korzystająca z usługi może wybrać produkt(y), który(e) chce zamówić. Po zakończeniu procesu zamówienia, szczegółowo opisanego w punkcie 5 (wraz z podaniem wymaganych danych, sprawdzeniem danych, poprawieniem ewentualnych błędów, przeglądem i weryfikacją zamówienia), klikając przycisk „WYŚLIJ ZAMÓWIENIE”, osoba korzystająca z usługi składa zamówienie, które stanowi ofertę.

 

7.2. Usługodawca po otrzymaniu oferty niezwłocznie, najpóźniej jednak w ciągu 48 godzin, przesyła automatyczne potwierdzenie e-mailem do Zamawiającego, informujące o przyjęciu zamówienia. E-mail ten zawiera podsumowanie zamówienia, tj. zamówione produkty, ich cenę, sposób płatności, termin dostawy, sposób przekazania produktu, koszty dostawy oraz numer zamówienia wygenerowany przez system Usługodawcy (numer zamówienia). Potwierdzenie to uznaje się za akceptację oferty. Zamówienie i jego potwierdzenie uważa się za doręczone Usługodawcy i Zamawiającemu w momencie, gdy są one dla nich dostępne. Jeżeli potwierdzenie zamówienia nie nadejdzie w ciągu 48 godzin, konsument jest zwolniony z obowiązku związania ofertą.

 

7.3. Usługodawca zobowiązuje się zrealizować zamówienie zgodnie z warunkami określonymi w potwierdzeniu, dostarczając produkty wskazane w potwierdzeniu. Dostarczenie produktów zastępczych wymaga odrębnego porozumienia stron. Cena zakupu musi być uiszczona przez Zamawiającego z własnych środków – Usługodawca nie udziela pożyczek konsumpcyjnych ani nie oferuje kredytu ratalnego.

 

7.4. Informujemy konsumenta, że wysłanie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty.

 

7.5. Poprawianie błędów wprowadzania danych: Użytkownik może na każdym etapie przed zakończeniem procesu zamówienia wrócić do poprzedniego kroku i poprawić dane.

Zwracamy uwagę, że jeżeli zamówienie zostanie złożone z błędnymi danymi rozliczeniowymi podanymi przez Klienta i faktura zostanie na ich podstawie wystawiona, to wnioski o zmianę faktury mogą być realizowane wyłącznie w terminie do 10 dni roboczych od daty wystawienia. Po tym czasie nie jesteśmy w stanie dokonać korekty, jeśli dane zostały błędnie podane z winy klienta.

 

7.6. Użytkownik otrzyma e-mailowe potwierdzenie zamówienia po jego wysłaniu. Jeżeli potwierdzenie to nie dotrze do Użytkownika w rozsądnym terminie, zależnym od charakteru usługi, jednak nie później niż w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia, Użytkownik jest zwolniony z obowiązku związania ofertą lub innymi zobowiązaniami umownymi. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak potwierdzenia, jeżeli nie zostało ono doręczone z powodu błędnie podanego adresu e-mail lub przepełnionej skrzynki odbiorczej Klienta.

 

8. WARUNKI PŁATNOŚCI I ODBIORU

 

8.1. Zapłata ceny produktu, w zależności od sposobu dostawy, może odbywać się w następujący sposób:

 

Przy odbiorze towaru (za pobraniem)

 

Płatność online kartą płatniczą (Barion):

 

Bramka płatnicza Barion Smart Gateway jest w pełni krajowym rozwiązaniem, niezależnym od banków, umożliwiającym akceptację kart płatniczych oraz pieniądza elektronicznego, która – oprócz bezkonkurencyjnych cen – oferuje szereg innowacyjnych funkcji. Korzystanie z niej staje się jeszcze wygodniejsze po zaledwie jednominutowej rejestracji. Ponieważ numery kart płatniczych przechowywane są w bezpiecznym systemie posiadającym certyfikat PCI DSS, do użycia dowolnej zapisanej karty wystarczy podanie zarejestrowanego adresu e-mail oraz hasła. Panel internetowy Barion umożliwia dostęp do raportów, eksportu danych, a także miesięcznego zestawienia wysyłanego drogą mailową, co wspiera procesy biznesowe oraz oficjalne rozliczenia. Transakcje odbywają się w czasie rzeczywistym, a wpływające płatności można śledzić również w aplikacji mobilnej. Użytkownicy Barion, dzięki bezpłatnej aplikacji Barion, mogą płacić telefonem w coraz większej liczbie sklepów i lokali gastronomicznych, bez konieczności noszenia przy sobie gotówki lub karty płatniczej. Bezpieczeństwo bankowe gwarantuje nadzór MNB (licencja MNB: H-EN-I-1064/2013). Ochronę przed nadużyciami związanymi z kartami płatniczymi zapewniamy w sposób elastyczny i sprawiedliwy.

 

9. TERMIN DOSTAWY

 

9.1. Termin dostawy wynosi maksymalnie 10 dni roboczych od momentu otrzymania zamówienia, chyba że produkt nie znajduje się na magazynie. W takim przypadku strony kontaktują się telefonicznie i/lub mailowo w celu uzgodnienia przewidywanego terminu dostawy.

W przypadku płatności przelewem lub kartą bankową online, maksymalny 10-dniowy termin dostawy liczony jest od momentu zaksięgowania ceny zakupu na koncie bankowym Usługodawcy.

 

10. ODBIÓR TOWARU

 

10.1. Użytkownik może wybrać jedną z następujących metod dostawy:

- Punkt odbioru Pick Pack

- Dostawa kurierska do domu

- Odbiór osobisty

 

Szczegółowe informacje dotyczące metod i warunków dostawy oraz odbioru znajdują się w zakładce „Dostawa” na stronie www.alindashop.pl.

 

10.2. Przy odbiorze towaru Klient jest zobowiązany do sprawdzenia, czy produkty wymienione na fakturze są zgodne z zawartością paczki. W przypadku braku produktu ujętego na fakturze, Klient jest zobowiązany do pisemnego zgłoszenia reklamacji na fakturze.

 

10.3. Zamawiający musi sprawdzić nienaruszalność paczki przy doręczeniu, w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia paczki, należy zgłosić reklamację na liście przewozowym i odmówić odbioru. W takim przypadku Zamawiający jest zobowiązany do niezwłocznego skontaktowania się z Usługodawcą.

Jeżeli Zamawiający odbierze uszkodzoną paczkę, Usługodawca nie przyjmie reklamacji po fakcie.

Odbiór paczki bez widocznych uszkodzeń zewnętrznych nie może zostać odmówiony bez uzasadnionej przyczyny – w przeciwnym razie koszty dostawy ponosi Zamawiający. Warunkiem ponownego wysłania paczki jest wcześniejsze opłacenie jej wartości przez Zamawiającego.

 

10.4. W przypadku przesyłki za pobraniem i dostawy kurierskiej faktura znajduje się w paczce.

 

10.5. W przypadku odbioru osobistego Klient ma 2 tygodnie od momentu złożenia zamówienia na jego odbiór. Po tym terminie zamówienie zostaje anulowane.

 

11. INFORMACJE DOTYCZĄCE REALIZACJI I PRZETWARZANIA ZAMÓWIEŃ

 

11.1. Zamówienia są przetwarzane w godzinach pracy.

Można składać zamówienia również poza godzinami pracy – w takim przypadku realizacja następuje w kolejnym dniu roboczym. Obsługa klienta Usługodawcy w każdym przypadku potwierdzi drogą elektroniczną termin realizacji zamówienia.

 

11.2. Standardowy termin realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 10 dni roboczych od potwierdzenia.

W każdym przypadku kontaktujemy się z Klientem e-mailem lub telefonicznie w celu ustalenia daty dostawy oraz całkowitej kwoty do zapłaty, którą należy uregulować przy odbiorze u kuriera w przypadku zamówień za pobraniem.

 

11.3. Na podstawie umowy sprzedaży Usługodawca zobowiązuje się do przeniesienia prawa własności rzeczy, a Użytkownik zobowiązuje się do zapłaty ceny zakupu i odebrania rzeczy.

 

11.4. Jeśli sprzedający jest przedsiębiorcą, a kupującym jest konsument, i sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia rzeczy do konsumenta, ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na konsumenta z chwilą, gdy on lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) obejmuje rzecz w posiadanie.

Ryzyko przechodzi na konsumenta w momencie przekazania towaru przewoźnikowi, jeżeli to konsument zlecił przewóz, pod warunkiem że przewoźnik nie został zaproponowany przez sprzedawcę.

 

11.5. Jeżeli sprzedawcą jest przedsiębiorca, a kupującym konsument, to – o ile strony nie postanowią inaczej – sprzedawca (zgodnie z niniejszym OWU: Usługodawca) zobowiązany jest do wydania rzeczy konsumentowi niezwłocznie po zawarciu umowy, nie później jednak niż w terminie 30 dni.

 

11.6. W przypadku opóźnienia Usługodawcy, Użytkownik ma prawo wyznaczyć dodatkowy termin.

Jeśli sprzedawca nie spełni zobowiązania w tym dodatkowym terminie, kupujący ma prawo odstąpić od umowy.

 

11.7. Użytkownik może odstąpić od umowy bez wyznaczenia dodatkowego terminu, jeśli:

a) Usługodawca odmówił realizacji umowy; lub

b) z umowy lub z charakteru usługi wynika, że musi ona zostać zrealizowana w określonym terminie – i nie może zostać wykonana później.

 

11.8. Jeśli Usługodawca nie może spełnić zobowiązania wynikającego z umowy z powodu braku dostępności produktu, jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Użytkownika oraz zwrócić mu wszelkie dokonane przez niego płatności.

 

11.9. Zwracamy uwagę, że jeżeli zamówienie zostanie złożone z błędnymi danymi rozliczeniowymi z winy Klienta i zostanie na ich podstawie wystawiona faktura, to wnioski o jej zmianę będą przyjmowane wyłącznie w ciągu maksymalnie 10 dni roboczych od wystawienia faktury.

Po upływie tego terminu nie możemy uwzględnić próśb o korektę danych, jeżeli błąd leży po stronie Klienta.

 

12. INFORMACJE DOTYCZĄCE ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

12.1. Informujemy, że prawo do odstąpienia od umowy na podstawie Rozporządzenia Rządu nr 45/2014 (II.26.) przysługuje wyłącznie konsumentom w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 8:1 § (1) pkt 3 Kodeksu cywilnego, „konsument: osoba fizyczna działająca poza zakresem działalności zawodowej, samodzielnej lub gospodarczej”.

 

12.2. Zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE oraz Rozporządzeniem Rządu nr 45/2014 (II.26.) konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania zamówionego produktu. W przypadku braku przekazania niniejszej informacji, konsument może skorzystać z prawa odstąpienia nawet przez okres 1 roku.

 

12.3. Termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od dnia, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik, objęła produkt w posiadanie.

 

12.4. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia również w okresie między dniem zawarcia umowy a dniem otrzymania produktu.

 

12.5. Koszt zwrotu produktu ponosi konsument, chyba że produkt waży ponad 10 kg lub jego długość przekracza 100 cm, lub nie nadaje się do zwrotu środkami transportu publicznego – w takim przypadku koszt i organizację zwrotu ponosi przedsiębiorca (Usługodawca).

 

12.6. W przypadku odstąpienia od umowy konsument nie ponosi żadnych innych kosztów poza kosztem zwrotu produktu, z zastrzeżeniem, że Usługodawca może domagać się rekompensaty za szkody wynikające z niewłaściwego użytkowania produktu.

 

12.7. Prawo odstąpienia nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do produktów niewyprodukowanych wcześniej, wykonanych na zamówienie lub wyraźnie spersonalizowanych.

 

12.8. Konsumentowi nie przysługuje również prawo odstąpienia w przypadku:

  1. pełnego wykonania usługi za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia traci prawo odstąpienia;

  2. produktów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym poza kontrolą przedsiębiorcy;

  3. produktów szybko psujących się lub o krótkim terminie przydatności;

  4. produktów w zapieczętowanych opakowaniach, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych;

  5. produktów, które po dostarczeniu zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

  6. napojów alkoholowych, których cena została ustalona przy zawieraniu umowy, lecz które mogą być dostarczone dopiero po 30 dniach, a ich rzeczywista wartość zależy od wahań rynku poza kontrolą przedsiębiorcy;

  7. pilnych napraw lub konserwacji wykonywanych na wyraźne żądanie konsumenta;

  8. nagrań dźwiękowych, wizualnych lub oprogramowania komputerowego dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, które zostało otwarte po dostarczeniu;

  9. gazet, czasopism i periodyków, z wyjątkiem umów abonamentowych;

  10. umów zawieranych na aukcjach publicznych;

  11. usług w zakresie zakwaterowania (z wyjątkiem mieszkań), transportu, wynajmu pojazdów, gastronomii lub usług związanych z wypoczynkiem, jeśli umowa przewiduje konkretny dzień lub okres wykonania;

  12. treści cyfrowych dostarczanych na nośniku niematerialnym, jeśli rozpoczęcie świadczenia nastąpiło za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany, że utraci prawo odstąpienia po rozpoczęciu świadczenia.



12.9. Usługodawca po otrzymaniu zwrotu produktu lub oświadczenia o odstąpieniu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, zwróci konsumentowi pełną kwotę, w tym koszty dostawy.

 

12.10. Zwrot środków następuje przy użyciu tego samego sposobu płatności, jaki został użyty w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób – bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

12.11. Konsument jest zobowiązany do zwrotu towaru niezwłocznie, nie później jednak niż 14 dni od wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

 

12.12. W przypadku odstąpienia w formie pisemnej, wystarczy, aby oświadczenie zostało wysłane w ciągu 14 dni.

 

12.13. Termin uznaje się za dochowany, jeśli konsument odeśle lub przekaże produkt przed upływem 14 dni.

 

12.14. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca wyraźnie zobowiązał się do ich pokrycia.

 

12.15. Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów wynikających z wybrania przez konsumenta innego sposobu dostawy niż najtańszy oferowany.

 

12.16. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu, jeżeli było ono wynikiem

użytkowania wykraczającego poza konieczne do zapoznania się z jego charakterem, cechami i

działaniem.

 

12.17. Usługodawca ma prawo wstrzymać zwrot środków do czasu otrzymania zwrotu produktu lub dowodu

jego nadania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

 

12.18. W celu skorzystania z prawa odstąpienia konsument może skontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem danych kontaktowych podanych w niniejszym Regulaminie – również korzystając z załączonego formularza odstąpienia. W przypadku przesyłki pocztowej decyduje data stempla pocztowego. Zalecamy wysyłkę listem poleconym.

 

12.19. Konsument zobowiązany jest do zachowania należytej staranności przy korzystaniu z produktu – szkody wynikające z niewłaściwego użytkowania obciążają konsumenta.

 

12.20. Rozporządzenie Rządu nr 45/2014 (II.26.) dostępne jest tutaj: https://njt.hu/jogszabaly/2014-45-20-22

12.21. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE dostępna jest tutaj.

 

12.22. Konsument może złożyć inne reklamacje za pośrednictwem danych kontaktowych Usługodawcy.

 

12.23. Prawo odstąpienia przysługuje wyłącznie Użytkownikom będącym konsumentami zgodnie z Kodeksem cywilnym.

 

12.24. Prawo odstąpienia nie przysługuje przedsiębiorcom działającym w ramach swojej działalności gospodarczej, zawodowej lub zarobkowej.

 

12.25. Procedura odstąpienia od umowy:

 

- Konsument zobowiązany jest zgłosić chęć odstąpienia od umowy za pomocą danych kontaktowych Usługodawcy.

- Jeżeli konsument odstępuje od umowy w terminie, wystarczy wysłać oświadczenie przed upływem 14 dni od odbioru produktu (nie musi dotrzeć w tym czasie).

- Formularz odstąpienia jest dostępny na stronie internetowej.

- Konsument zobowiązany jest odesłać produkt na adres Usługodawcy niezwłocznie, nie później niż 14 dni od zgłoszenia odstąpienia.

- Koszty zwrotu produktu ponosi konsument.

- Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów przekraczających koszt najtańszej oferowanej formy dostawy.

- W przypadku zakupu wielu produktów prawo odstąpienia przysługuje od dnia odbioru ostatniego produktu lub partii.

- W przypadku usług cyfrowych, jeżeli ich realizacja rozpoczęła się za wyraźną zgodą konsumenta, prawo odstąpienia nie przysługuje.

 

13. RĘKOJMIA I GWARANCJA

 

13.1. Niewłaściwe wykonanie umowy

Zobowiązany wykonuje usługę wadliwie, jeżeli w chwili jej wykonania nie spełnia ona wymagań jakościowych określonych w umowie lub przepisach prawa. Nie uznaje się za wadliwe wykonanie, jeśli uprawniony znał wadę w chwili zawarcia umowy lub powinien był ją znać. W umowach między konsumentem a przedsiębiorcą nieważne są postanowienia odbiegające na niekorzyść konsumenta od przepisów dotyczących rękojmi i gwarancji.

 

13.2. Rękojmia za wady rzeczy

 

13.2.1. Kiedy Użytkownik może skorzystać z prawa rękojmi?

W przypadku wadliwego wykonania przez Usługodawcę, Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego.

 

13.2.2. Jakie prawa przysługują Użytkownikowi z tytułu rękojmi?

Użytkownik – według własnego wyboru – może żądać naprawy lub wymiany towaru, chyba że wybrana opcja jest niemożliwa do realizacji lub wiąże się z nadmiernymi kosztami po stronie przedsiębiorcy.

Jeśli naprawa lub wymiana są niemożliwe lub nie zostały wybrane, Użytkownik może żądać obniżenia ceny, samodzielnie naprawić towar lub zlecić to osobie trzeciej na koszt Usługodawcy, albo – w ostateczności – odstąpić od umowy.

W przypadku umów zawieranych z konsumentem dotyczących rzeczy ruchomych, treści cyfrowych lub usług cyfrowych, Użytkownik nie może samodzielnie dokonać naprawy na koszt przedsiębiorcy.

Użytkownik może zmienić wybrane roszczenie z tytułu rękojmi, jednak koszty zmiany ponosi on sam, chyba że była ona uzasadniona lub konieczna z winy przedsiębiorcy.

 

13.2.3. W jakim terminie można dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi?

Użytkownik powinien zgłosić wadę niezwłocznie po jej wykryciu, nie później jednak niż w ciągu dwóch miesięcy od jej ujawnienia.

Roszczenia z tytułu rękojmi nie mogą być dochodzone po upływie dwóch lat od wykonania usługi.

W przypadku towarów używanych termin ten może być krótszy, ale nie mniej niż jeden rok.

 

13.2.4. Wobec kogo przysługuje roszczenie?

Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi wobec Usługodawcy.

 

13.2.5. Jakie są dodatkowe warunki korzystania z rękojmi?

W ciągu 12 miesięcy od wykonania usługi konsument nie musi udowadniać istnienia wady – domniemywa się, że wada istniała w chwili wykonania. Po upływie 12 miesięcy ciężar dowodu przechodzi na konsumenta.

 

13.3. Rękojmia za produkt (odpowiedzialność producenta)

 

13.3.1. Kiedy można skorzystać z rękojmi za produkt?

W przypadku wady rzeczy ruchomej (produktu), Użytkownik może – według wyboru – skorzystać z rękojmi za produkt albo z rękojmi za wady rzeczy.

 

13.3.2. Jakie prawa przysługują z tytułu rękojmi za produkt?

Użytkownik może żądać wyłącznie naprawy lub wymiany wadliwego produktu.

 

13.3.3. Kogo dotyczy odpowiedzialność z tytułu rękojmi za produkt?

Rękojmia za produkt przysługuje wobec producenta lub dystrybutora.

 

13.3.4. Kiedy produkt uznaje się za wadliwy?

Produkt jest wadliwy, jeśli nie spełnia wymagań jakościowych obowiązujących w chwili wprowadzenia go do obrotu lub jeśli nie odpowiada właściwościom określonym przez producenta.

 

13.3.5. W jakim terminie można dochodzić roszczeń?

Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi za produkt przez 2 lata od chwili wprowadzenia produktu do obrotu.

 

13.3.6. Kto ma obowiązek dowodu?

Użytkownik musi udowodnić, że wada istniała w chwili wprowadzenia produktu do obrotu.

 

13.3.7. Kiedy producent jest zwolniony z odpowiedzialności?

Producent nie ponosi odpowiedzialności, jeśli udowodni, że:



  • produkt nie został wytworzony lub wprowadzony do obrotu w ramach działalności gospodarczej,

  • wada nie była możliwa do wykrycia przy obecnym stanie wiedzy,

  • wada wynika z przepisów prawa lub obowiązkowych regulacji.

    Udowodnienie jednej z powyższych przesłanek zwalnia producenta z odpowiedzialności.


Użytkownik nie może jednocześnie dochodzić roszczeń wobec Usługodawcy z tytułu rękojmi oraz wobec producenta z tytułu rękojmi za produkt z tytułu tej samej wady. Po skutecznym skorzystaniu z rękojmi za produkt (np. wymiana lub naprawa), dalsze roszczenia mogą być kierowane wyłącznie wobec producenta.

 

13.4. Gwarancja

 

13.4.1. Kiedy konsument może skorzystać z prawa do gwarancji?

W przypadku wadliwego wykonania, Użytkownik (konsument) może skorzystać z prawa do gwarancji na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego.

 

13.4.2.Jakie prawa przysługują konsumentowi na podstawie ustawowej gwarancji?

W przypadku nowego trwałego towaru konsumpcyjnego określonego w rozporządzeniu ministerialnym w sprawie obowiązkowej gwarancji (151/2003. (IX. 22.)), konsument może skorzystać z praw wynikających z rękojmi.

Lista produktów objętych obowiązkową gwarancją znajduje się pod następującym linkiem:

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

Obowiązkowa gwarancja dotyczy wyłącznie produktów z tej listy i o wartości co najmniej 10 000 HUF.

 

13.5. Jakie dodatkowe prawa przysługują konsumentowi z tytułu ustawowej gwarancji?

W przypadku produktu konsumpcyjnego, w okresie gwarancji konsument w pierwszej kolejności może żądać naprawy.

Wymiana przysługuje już po pierwszej próbie naprawy, jeśli zostanie stwierdzone, że produkt nie nadaje się do naprawy, a konsument nie żąda innego rozwiązania.

Wymiana przysługuje również, jeśli naprawa nie zostanie wykonana w ciągu 30 dni od zgłoszenia.

Jeżeli produkt w okresie gwarancji ulegnie awarii po trzykrotnej naprawie, konsument może żądać wymiany – o ile nie żąda innego rozwiązania.

Jeśli wymiana nie jest możliwa, konsument ma prawo do zwrotu ceny zakupu.

 

13.6. W jakim terminie konsument może skorzystać z praw wynikających z obowiązkowej gwarancji?

W przypadku trwałych towarów konsumpcyjnych, których cena sprzedaży przekracza 10 000 HUF, obowiązkowa gwarancja wynosi:

  • 2 lata – przy cenie od 10 000 do 250 000 HUF,

  • 3 lata – przy cenie powyżej 250 000 HUF.



13.7. Jakie są warunki skorzystania z gwarancji?

Użytkownik może korzystać z praw wynikających z gwarancji na podstawie przekazanego mu dokumentu gwarancyjnego.

Nieprawidłowe wystawienie dokumentu lub jego brak nie wpływa na ważność gwarancji.

W przypadku braku dokumentu gwarancyjnego wystarczające jest przedstawienie dowodu zakupu.

Zrealizowanie roszczeń gwarancyjnych nie wymaga zwrotu opakowania produktu.

 

13.8. Czy można nakładać dodatkowe obowiązki na konsumenta?

W przypadku niektórych produktów mogą być wymagane specjalne warunki (np. przeglądy okresowe), o ile są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania produktu i nie stanowią nadmiernego obciążenia dla konsumenta.

 

13.9. Kiedy przedsiębiorca jest zwolniony z obowiązku gwarancji?

Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu gwarancji, jeśli udowodni, że wada powstała po wykonaniu świadczenia.


Konsument może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi, gwarancji i rękojmi za produkt równolegle, ale jeśli z tytułu jednej z nich uzyska skuteczne zaspokojenie roszczenia (np. wymiana towaru), nie może ponownie dochodzić roszczeń z tytułu tej samej wady na innej podstawie prawnej.

 

13.10. Wymiana w ciągu 3 dni

Jeśli konsument zgłosi żądanie wymiany z powodu wady produktu w ciągu 3 dni roboczych od zakupu (uruchomienia), przedsiębiorca nie może powoływać się na nadmierne koszty, lecz ma obowiązek wymienić produkt, o ile wada uniemożliwia jego zgodne z przeznaczeniem użytkowanie.

 

13.11. Konsument ma prawo do natychmiastowego obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeśli wada jest poważna, ponownie się pojawi po naprawie lub wymianie, lub jeśli Usługodawca nie usunie jej w ciągu 30 dni.

 

14. PROCEDURA W PRZYPADKU ROSZCZEŃ Z TYTUŁU RĘKOJMI I GWARANCJI

 

14.1. W przypadku roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji dochodzonych w ramach umowy konsumenckiej obowiązują przepisy rozporządzenia nr 19/2014 (IV. 29.) NGM.

 

14.2. W umowie zawartej między konsumentem a przedsiębiorcą, postanowienia umowne nie mogą odbiegać na niekorzyść konsumenta od treści rozporządzenia.

 

14.3. W przypadku dochodzenia roszczenia z tytułu rękojmi, konsument zobowiązany jest do udowodnienia zawarcia umowy (np. fakturą, paragonem lub potwierdzeniem zamówienia).

 

14.4. Koszty realizacji roszczeń z tytułu rękojmi ponosi Usługodawca (zgodnie z art. 6:166 Kodeksu cywilnego).

 

14.5. Usługodawca zobowiązany jest do sporządzenia protokołu z roszczenia z tytułu rękojmi lub gwarancji zgłoszonego przez konsumenta.

 

14.6. Kopię protokołu należy niezwłocznie, w sposób udokumentowany, przekazać konsumentowi.

 

14.7. Jeżeli Usługodawca nie może niezwłocznie ustosunkować się do zgłoszonego roszczenia, zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych poinformować konsumenta (w sposób udokumentowany) o swoim stanowisku – w przypadku odrzucenia roszczenia należy wskazać uzasadnienie oraz możliwość zwrócenia się do sądu lub komisji pojednawczej.

 

14.8. Usługodawca ma obowiązek przechowywać protokół przez 3 lata od dnia jego sporządzenia i na żądanie udostępnić go właściwym organom kontrolnym.

 

14.9. Usługodawca powinien dążyć do naprawy lub wymiany produktu w terminie nieprzekraczającym 15 dni.

 

15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

15.1. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu okaże się nieważne, bezprawne lub niewykonalne, nie wpływa to na ważność, zgodność z prawem i wykonalność pozostałych postanowień.

 

15.2. Jeśli Usługodawca nie skorzysta ze swojego prawa wynikającego z niniejszego Regulaminu, brak działania nie będzie uznany za zrzeczenie się tego prawa. Zrzeczenie się jakiegokolwiek prawa jest skuteczne wyłącznie w przypadku wyraźnego oświadczenia złożonego na piśmie.

To, że Usługodawca w jednym przypadku nie dochodzi surowego przestrzegania jakiegoś istotnego postanowienia lub klauzuli Regulaminu, nie oznacza, że rezygnuje z jego egzekwowania w przyszłości.

 

15.3. Usługodawca i Klient zobowiązują się do polubownego rozwiązywania sporów. W przypadku sporu wynikającego z niniejszego Regulaminu, który nie zostanie rozwiązany polubownie w ciągu 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych, strony uznają wyłączną właściwość Sądu Rejonowego Budapesztu dla Dzielnic II i III lub – zgodnie z przepisami dotyczącymi właściwości rzeczowej – Sądu Okręgowego w Székesfehérvár.

Niniejsze postanowienie nie narusza prawa konsumenta do dochodzenia roszczeń przed sądem właściwym według miejsca jego zamieszkania, zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.

 

15.4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku problemów technicznych sieci internetowej, awarii urządzeń komunikacyjnych po stronie Usługodawcy lub Użytkownika, wadliwego działania oprogramowania lub programu używanego przez Usługodawcę ani innych usterek technicznych.

 

16. REKLAMACJE

 

16.1. Naszym celem jest realizacja każdego zamówienia na najwyższym poziomie, ku pełnemu zadowoleniu Klienta. Jeżeli jednak Użytkownik ma jakiekolwiek zastrzeżenia dotyczące umowy lub jej realizacji, może złożyć reklamację telefonicznie, e-mailem lub listownie, korzystając z danych kontaktowych podanych powyżej.

 

16.2. Usługodawca rozpatruje ustną reklamację niezwłocznie i w razie potrzeby podejmuje działania naprawcze. Jeżeli Klient nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji lub jej nie da się od razu zbadać, Usługodawca sporządza protokół i przekazuje jego kopię Klientowi.

 

16.3. Reklamacje zgłaszane pisemnie zostaną rozpatrzone przez Usługodawcę w terminie 30 dni. W przypadku ich odrzucenia, Usługodawca uzasadni swoją decyzję. Protokół z reklamacji oraz kopia odpowiedzi będą przechowywane przez Usługodawcę przez 3 lata i udostępniane organom nadzoru na ich żądanie.

 

16.4. W przypadku odrzucenia reklamacji lub niepowodzenia w jej polubownym rozwiązaniu, konsument ma prawo zwrócić się o pomoc do działających przy izbach handlowych wojewódzkich (stołecznych) komisji pojednawczych lub do sądu.

W przypadku naruszenia przepisów o ochronie konsumentów może również zgłosić skargę do właściwego organu ochrony konsumentów.

 

16.5. Organem ochrony konsumentów, zgodnie z Rozporządzeniem Rządu nr 326/2024 (XI.14.), są wojewódzkie i stołeczne urzędy administracji rządowej. Dane kontaktowe dostępne są pod adresem: https://jarasinfo.gov.hu

 

Nazwa komisji arbitrażowej właściwej ze względu na siedzibę Usługodawcy oraz dane kontaktowe:

 

Budapeszteńska Komisja Arbitrażowa

Adres: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Adres korespondencyjny: 1253 Budapest Pf. 10.

Numer telefonu: (1) 488-2131

Przewodniczący: Dr. Inzelt Éva Veronika

Adres strony internetowej: www.bekeltet.bkik.hu

Adres e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Do postępowania właściwa jest komisja arbitrażowa odpowiednia ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu konsumenta. W przypadku braku krajowego miejsca zamieszkania lub pobytu konsumenta, właściwość ustala się na podstawie siedziby przedsiębiorstwa. Na wniosek konsumenta, właściwa może być także komisja wskazana we wniosku.

 

DANE KONTAKTOWE KOMISJI ARBITRAŻOWYCH:

 

Komisja Arbitrażowa Komitatu Baranya

Adres: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Numer telefonu: (72) 507-154; (20) 283-3422

Przewodniczący: Dr. Gőbölös Réka

Adres strony internetowej: www.baranyabekeltetes.hu

Adres e-mail: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

 

Komisja Arbitrażowa Komitatu Borsod-Abaúj-Zemplén

Adres: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Adres korespondencyjny: 3501 Miskolc Pf. 376.

Numer telefonu: (46) 501-090

Przewodniczący: Dr. Tulipán Péter

Adres strony internetowej: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Adres e-mail: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapeszteńska Komisja Arbitrażowa

Adres: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Adres korespondencyjny: 1253 Budapest Pf. 10.

Numer telefonu: (1) 488-2131

Przewodniczący: Dr. Inzelt Éva Veronika

Adres strony internetowej: www.bekeltet.bkik.hu

Adres e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Komisja Arbitrażowa Komitatu Csongrád-Csanád

Adres: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Numer telefonu: (62) 554-250/118 wewnętrzny

Przewodniczący: Dr. Horváth Péter Károly

Adres strony internetowej: www.bekeltetes-csongrad.hu

Adres e-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Komisja Arbitrażowa Komitatu Fejér

Adres: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Numer telefonu: (22) 510-310

Przewodniczący: Dr. Csapó Csilla

Adres strony internetowej: www.bekeltetesfejer.hu

Adres e-mail: bekeltetes@fmkik.hu

 



Komisja Arbitrażowa Komitatu Győr-Moson-Sopron


Adres: 9021 Győr, Szent István út 10/A.

Numer telefonu: (96) 520-217

Przewodniczący: Dr. Bagoly Beáta

Adres strony internetowej: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto

Adres e-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Komisja Arbitrażowa Komitatu Hajdú-Bihar

Adres: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Numer telefonu: (52) 500-710; (52) 500-745

Numer faksu: (52) 500-720

Przewodniczący: Dr. Hajnal Zsolt

Adres strony internetowej: www.hbmbekeltetes.hu

Adres e-mail: bekelteto@hbkik.hu

 

Komisja Arbitrażowa Komitatu Pest

Adres: 1055 Budapest, ul. Balassi Bálint 25. IV piętro 2.

Adres korespondencyjny: 1364 Budapest, Pf.: 81

Numer telefonu: (1) 792-7881

Numer faksu: (1) 792-7881

Przewodniczący: Dr. Nadrai Géza

Adres strony internetowej: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu

Adres e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

 

16.6. Konsument może zwrócić się do właściwej komisji pojednawczej zgodnie z miejscem zamieszkania lub pobytu, lub w przypadku ich braku – zgodnie z siedzibą Usługodawcy. Komisja pojednawcza podejmuje próbę zawarcia ugody pomiędzy stronami, a w razie niepowodzenia wydaje decyzję. Konsument ma również prawo zwrócić się do dowolnej komisji pojednawczej wskazanej w swoim wniosku.

 

Dane kontaktowe wybranych komisji pojednawczych (przykładowo):

(Budapeszt, Pécs, Miskolc, Szeged, Székesfehérvár, Győr, Debreczyn, itd.)

Wszystkie dane kontaktowe zostały wiernie przetłumaczone i zachowane w oryginalnej kolejności.

 

16.7. Komisja pojednawcza może przeprowadzić wysłuchanie online (bez fizycznej obecności stron), z wykorzystaniem urządzenia do jednoczesnej transmisji dźwięku i obrazu. Na wniosek konsumenta możliwe jest również wysłuchanie osobiste.

Przedsiębiorca ma obowiązek współpracy w postępowaniu przed komisją pojednawczą: musi przedstawić stanowisko na piśmie oraz zapewnić obecność osoby uprawnionej do zawarcia ugody. Jeżeli konsument zażąda wysłuchania osobistego, przedstawiciel przedsiębiorcy musi wziąć w nim udział – co najmniej w formie online.

 

16.8. W przypadku naruszenia obowiązku współpracy, organ ochrony konsumentów może nałożyć karę pieniężną na przedsiębiorcę.

 

16.9. Rozstrzyganie sporów konsumenckich
W przypadku pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich właściwa jest Inspekcja Handlowa oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Adres UOKiK: pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Polska, e-mail: uokik@uokik.gov.pl, strona internetowa: http://www.uokik.gov.pl.
Konsument ma również możliwość skorzystania z pomocy właściwego wojewódzkiego inspektoratu Inspekcji Handlowej, np. Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa.
Platforma do rozstrzygania sporów online, znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr, może być wykorzystana do rozwiązywania sporów między sprzedawcą a konsumentem wynikających z umowy zawartej drogą elektroniczną.
Rejestracja jest prosta i możliwa za pośrednictwem systemu Komisji Europejskiej.

 

17. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

17.1. Nasza polityka prywatności dostępna jest pod adresem:

https://alindashop.pl/informacje-o-prywatnosci

 

17.2. Zintegrowaliśmy Molin – naszego zaawansowanego asystenta AI ds. obsługi klienta – aby lepiej zrozumieć potrzeby naszych użytkowników i zapewnić im optymalne doświadczenia związane z korzystaniem z naszych usług. Molin wykorzystuje zaawansowaną technologię, aby uzyskać wgląd w interakcje użytkowników, ich preferencje oraz opinie. Dzięki temu możemy stale udoskonalać nasze usługi i dostosowywać je do Państwa oczekiwań. W ramach funkcji Molina mogą być wykorzystywane pliki cookie oraz inne technologie do zbierania danych dotyczących zachowań użytkowników i informacji o urządzeniach. Do tych danych należą m.in. niezidentyfikowane informacje takie jak adres IP urządzenia, rozdzielczość ekranu, typ urządzenia, informacje o przeglądarce, lokalizacja geograficzna (ograniczona do kraju) oraz preferencje językowe. Gwarantujemy, że wszystkie te informacje są bezpiecznie przechowywane w zanonimizowanych profilach użytkowników, a Molin AI ściśle przestrzega zobowiązań umownych zakazujących sprzedaży zgromadzonych danych. Naszym głównym celem jest zapewnienie Państwu wyjątkowej obsługi klienta przy jednoczesnym poszanowaniu ochrony danych i zagwarantowaniu płynnego korzystania z serwisu.

 

18. PRAWA AUTORSKIE

 

18.1. Wchodząc na stronę www.alindashop.pl, Użytkownik akceptuje poniższe warunki – również wtedy, gdy nie jest zarejestrowanym użytkownikiem lub klientem sklepu internetowego.

 

18.2. Treści dostępne w sklepie internetowym stanowią własność intelektualną Hoppline Kft.

 

18.3. Usługodawca zastrzega sobie wszelkie prawa do kopiowania i rozpowszechniania jakiejkolwiek części strony internetowej przy użyciu dowolnych metod lub technik. Treści oraz układ graficzny strony chronione są międzynarodowymi i węgierskimi przepisami prawa.

 

18.4. Zabronione jest, bez uprzedniej pisemnej zgody, przetwarzanie i sprzedaż całej strony lub jej części (tekstów, grafik, zdjęć, materiałów audio i wideo, struktur danych, procedur, programów itd.). Użytkownik może zapisać lub wydrukować fragmenty strony wyłącznie do własnego użytku, jednak nie ma prawa do ich dalszego wykorzystywania, rozpowszechniania, przechowywania w bazach danych, udostępniania do pobrania ani wprowadzania do obrotu handlowego.

 

18.5. Cała zawartość strony www.alindashop.pl podlega ochronie praw autorskich – zabronione jest wycinanie jakichkolwiek fragmentów oraz ich ponowne publikowanie w formie okrojonej.

 

18.6. Nieautoryzowane wykorzystanie treści pociąga za sobą konsekwencje karne i cywilnoprawne. Usługodawca ma prawo żądać zaprzestania naruszeń oraz odszkodowania.

 

18.7. Zdjęcia zamieszczone na stronie zostały wykonane, zlecone lub zakupione przez Usługodawcę. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby publikować dokładne i wiarygodne informacje, jednak nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z błędów w treściach informacyjnych.

 

18.8. Wszelkie wypowiedzi użytkowników publikowane na stronie (np. komentarze, opinie, posty, wypowiedzi na forum) nie odzwierciedlają stanowiska i poglądów Usługodawcy.

 

18.9. Autorzy komentarzy, opinii i innych treści publikowanych na stronie – akceptując niniejszy Regulamin lub rejestrując się – przyjmują do wiadomości, że ich wypowiedzi stają się natychmiastowo publicznie dostępne, w związku z czym nie mogą dochodzić żadnych roszczeń z tytułu praw autorskich do tych treści.

 

19. OBOWIĄZUJĄCE PRZEPISY PRAWNE

19.1. Konstytucja Węgier (Alaptörvény Magyarország)

19.2. Ustawa nr CXII z 2011 r. o samostanowieniu informacyjnym i wolności informacji (Infotv.)

19.3. Ustawa nr CVIII z 2001 r. o usługach handlu elektronicznego oraz niektórych zagadnieniach usług społeczeństwa informacyjnego (eKertv.)

 

19.4. Ustawa nr C z 2003 r. o łączności elektronicznej (Eht.)

19.5. Ustawa nr CXIX z 1995 r. o przetwarzaniu danych imion i adresów w celach badań i marketingu

bezpośredniego (Kknyt.)

19.6. Ustawa nr XLVIII z 2008 r. o podstawowych warunkach i niektórych ograniczeniach działalności

reklamowej (Reklámtv.)

19.7. Rozporządzenie Rządu nr 45/2014 (II.26.) w sprawie szczegółowych zasad umów zawieranych między

konsumentami a przedsiębiorcami

19.8. Rozporządzenie NGM nr 19/2014 (IV.29.) w sprawie procedury rozpatrywania roszczeń z tytułu rękojmi i

gwarancji dotyczących rzeczy sprzedanych w ramach umowy między konsumentem a przedsiębiorcą

19.9. Rozporządzenie Rządu nr 151/2003 (IX.22.) w sprawie obowiązkowej gwarancji na wybrane trwałe

towary konsumpcyjne

19.10. Rozporządzenie Rządu nr 373/2021 (VI.30.) w sprawie szczegółowych zasad umów między

konsumentem a przedsiębiorcą dotyczących sprzedaży towarów, dostarczania treści cyfrowych i

świadczenia usług cyfrowych

19.11. Rozporządzenie NGM nr 19/2014 (IV.29.) w sprawie procedury rozpatrywania roszczeń z tytułu rękojmi i

gwarancji dotyczących rzeczy sprzedanych w ramach umowy między konsumentem a

przedsiębiorcą

 

Budapest, 2 kwietnia 2025 r.

 

Hoppline Kft.

Ładowanie...
Język i waluta
Ładowanie...
Ładowanie...
Dostęp
Zapomniane hasło
Ładowanie...
Kategorie
Pozycje menu