OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WYMAGAŃ DOSTĘPNOŚCI
Spółka Hoppline Ltd. w odniesieniu do dostępności prowadzonego przez siebie sklepu internetowego oraz rynku online alinda.hu wydaje niniejsze oświadczenie o dostępności – zawierające również oświadczenie zgodne z Załącznikiem 3 ustawy z 2022 r. nr XVII o ogólnych zasadach spełniania wymagań dostępności dla produktów i usług.
Hoppline Ltd. zobowiązuje się do zapewnienia, aby jej sklep internetowy był dostępny dla wszystkich użytkowników, w tym również dla osób z niepełnosprawnościami.
Alternatywny dostęp w godzinach pracy:
Napisz e-mail na adres info@hoppline.eu, aby uzyskać informacje o produkcie lub złożyć zamówienie.
Następujące niżej, znane Spółce braki są w trakcie usuwania. Plan działań naprawczych oraz procedury testowe można znaleźć w Dokumentacji Technicznej.
Jeśli napotkasz problem z dostępnością na stronie internetowej, prosimy o zgłoszenie go na poniższy kontakt:
● Email: info@hoppline.eu
Wszystkie zgłoszenia traktujemy poważnie i odpowiadamy najszybciej, jak to możliwe.
Data pierwotnej publikacji niniejszego oświadczenia: 29 maja 2025 r.
Oświadczenie składa się z następujących czterech części:
informacja o aktualnym stanie dostępności
oświadczenie zgodne z Załącznikiem 3 ustawy z 2022 r. nr XVII o ogólnych zasadach spełniania wymagań dostępności dla produktów i usług
informacja o cechach dostępności i interoperacyjności zgodnie z Załącznikiem 3 ustawy z 2022 r. nr XVII o ogólnych zasadach spełniania wymagań dostępności dla produktów i usług
dokumentacja techniczna
Oryginał oświadczenia został zatwierdzony przez:
Tátrai Norbert
dyrektor zarządzający
1) Informacja o aktualnym stanie dostępności
Poziom dostępności strony alindashop.pl jest obecnie: Częściowo zgodny.
W momencie sporządzania niniejszego oświadczenia strona alindashop.pl jest częściowo zgodna z obowiązującymi wymogami dostępności, tj. z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA.
Poniżej opisane treści oznaczone jako niedostępne nie są jeszcze w pełni dostępne, jednak nasza Spółka dąży do jak najszybszego wdrożenia niezbędnych ulepszeń w celu osiągnięcia pełnej dostępności.
Listę treści niedostępnych oraz nasze plany naprawcze przedstawiamy poniżej.
Treści niedostępne:
Znane są następujące braki w zakresie dostępności strony internetowej:
● Istnieją teksty, które nie spełniają wartości progowej kontrastu zgodnie z WCAG 2.1 AA, czyli nie zapewniają co najmniej współczynnika kontrastu 3:1
● Nie wszystkie przyciski są prawidłowo oznakowane – w przypadku przycisków ikon brakuje atrybutu „aria-label”
● W niektórych odnośnikach brakuje atrybutu „href”
● W przypadku niektórych przycisków i odnośników brakuje tekstowych etykiet
● W przypadku niektórych obrazów brakuje wartości atrybutu „alt”
● Nie wszystkie pola formularzy są prawidłowo oznakowane przy użyciu atrybutów aria-label i aria-labelledby
● W elemencie <meta name="viewport"> użyto parametru user-scalable="no", co jest nieprawidłowe, ponieważ uniemożliwia powiększanie i skalowanie tekstu
● Niektóre elementy interaktywne (np. rozwijane menu, filtry) są trudne w obsłudze za pomocą klawiatury
● W jednym przypadku element iframe posiada pusty atrybut title
● W kilku przypadkach zastosowano nieprawidłowe atrybuty aria
● Dostępne nazwy elementów nie zawierają treści widocznej etykiety.
2) Oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 3 do ustawy z 2022 r. XVII o ogólnych zasadach spełniania wymagań dostępności dotyczących produktów i usług
Stosowane wymagania dostępności oraz oświadczenie o ich spełnianiu:
- Należy zapewnić dostępność produktów używanych podczas świadczenia usługi – w przypadku sklepu internetowego alindashop.pl, jako usługi, nie dochodzi do używania produktów.
- Należy zapewnić informację o funkcjonowaniu usługi – a jeśli podczas świadczenia usług wykorzystywane są produkty, także o związku pomiędzy usługą a tymi produktami – oraz o ich cechach dostępności i interoperacyjności z urządzeniami wspomagającymi lub funkcjami wspierającymi:
2.1. Informacje muszą być udostępniane w sposób postrzegalny za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego;
2.2. Informacje muszą być prezentowane w sposób zrozumiały;
2.3. Informacje muszą być prezentowane w sposób postrzegalny dla użytkowników;
2.4. Treści informacyjne muszą być udostępniane w takich formatach tekstowych, które mogą być wykorzystane do tworzenia alternatywnych formatów wspomagających, tak aby mogły być przedstawiane użytkownikom na różne sposoby i dostępne za pośrednictwem wielu kanałów sensorycznych;
2.5. Należy stosować odpowiednie rozmiary i kroje czcionek, uwzględniając przewidywane warunki użytkowania oraz zapewniając odpowiedni kontrast, a także możliwość regulacji odstępów między literami, wierszami i akapitami;
2.6. W przypadku treści nietekstowych musi im towarzyszyć alternatywna forma prezentacji;
2.7. Podczas świadczenia usługi niezbędne informacje elektroniczne muszą być udostępniane w sposób spójny i właściwy, tak aby były prezentowane w sposób postrzegalny, funkcjonalny, zrozumiały i stabilny.
Sklep internetowy alindashop.pl, jako usługa, zapewnia szczegółowe i zgodne z powyższymi wymaganiami informacje o funkcjonowaniu usługi w regulaminie korzystania z niej. Charakterystyka dostępności sklepu oraz informacje dotyczące interoperacyjności znajdują się w części 3) niniejszego oświadczenia.
3. Strony internetowe (w tym powiązane aplikacje online) oraz usługi oparte na urządzeniach mobilnych (w tym aplikacje mobilne) muszą być uczynione dostępnymi w sposób spójny i odpowiedni – poprzez zapewnienie ich postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości i stabilności:
Informacje dotyczące spełnienia tego wymagania znajdują się w części 3) niniejszego oświadczenia.
3. Jeżeli są dostępne, usługi wspomagające (biura obsługi klienta, infolinie, usługi pomocy technicznej, usługi pośredniczące oraz usługi szkoleniowe) muszą udzielać informacji o dostępności usługi oraz jej kompatybilności z technologiami wspomagającymi – w sposób dostępny komunikacyjnie.
Biuro obsługi klienta Hoppline Ltd. działające w związku z usługą udziela informacji na temat dostępności usługi oraz jej kompatybilności z technologiami wspomagającymi – zarówno pisemnie, jak i ustnie.
5. Specyficzne wymagania dostępności dotyczące usług handlu elektronicznego:
5.1. Dostarczanie informacji o dostępności sprzedawanych produktów i usług, jeżeli informacje te są przekazywane przez odpowiedzialny podmiot gospodarczy:
Karty produktów dostępnych w sklepie internetowym zawierają informacje dotyczące dostępności oferowanych produktów.
5.2. Zapewnienie dostępności funkcji identyfikacji użytkownika, bezpieczeństwa i płatności w przypadkach, gdy funkcje te stanowią część usługi zamiast produktu – poprzez ich prezentację w sposób postrzegalny, funkcjonalny, zrozumiały i stabilny;
Funkcje identyfikacji użytkownika, bezpieczeństwa i płatności w ramach usługi są dostępne, a ich prezentacja jest postrzegalna, funkcjonalna, zrozumiała i stabilna.
5.3. Zapewnienie postrzegalnych, funkcjonalnych, zrozumiałych i stabilnych metod identyfikacji użytkownika, podpisów elektronicznych i usług płatniczych.
patrz: punkt 5.2.
3) Informacja o cechach dostępności i interoperacyjności zgodnie z załącznikiem 3 do ustawy z 2022 r. XVII o ogólnych zasadach spełniania wymogów dostępności dotyczących produktów i usług
1) Korzystanie bez widzenia
Jeśli produkt lub usługa posiada tryby wizualne, musi zapewniać co najmniej jeden tryb, który nie wymaga widzenia. – Strona internetowa może być odczytywana przez oprogramowanie czytające ekran.
2) Korzystanie przy ograniczonym widzeniu
Jeśli produkt lub usługa posiada tryby wizualne, musi zapewniać co najmniej jeden tryb umożliwiający obsługę przy ograniczonym widzeniu. – Strona internetowa może być odczytywana przez oprogramowanie czytające ekran.
3) Korzystanie bez postrzegania kolorów
Jeśli produkt lub usługa posiada tryby wizualne, musi zapewniać co najmniej jeden tryb, który nie wymaga rozpoznawania kolorów przez użytkownika. – Tam, gdzie jest to istotne, kolory produktów są podane również tekstowo.
4) Korzystanie bez słuchu
Jeśli produkt lub usługa posiada tryby audialne, musi zapewniać co najmniej jeden tryb, który nie wymaga słyszenia. – W przypadku sklepu internetowego nie dotyczy.
5) Korzystanie przy ograniczonym słuchu
Jeśli produkt lub usługa posiada tryby audialne, musi zapewniać co najmniej jeden tryb o lepszych właściwościach audio umożliwiający obsługę przy ograniczonym słuchu. – W przypadku sklepu internetowego nie dotyczy.
6) Korzystanie bez możliwości wydawania dźwięków
Jeśli produkt lub usługa wymaga wprowadzania dźwięków, musi zapewniać tryb niewymagający tego typu wejścia. – W przypadku sklepu internetowego nie dotyczy.
7) Korzystanie przy ograniczonej zdolności manualnej lub sile
Jeśli produkt lub usługa wymaga czynności manualnych, musi zapewniać tryb niewymagający precyzyjnej motoryki lub siły. – W przypadku sklepu internetowego nie dotyczy (dostępność zależy od urządzenia użytkownika).
8) Korzystanie przy ograniczonym zakresie ruchu
Elementy sterujące muszą mieścić się w zakresie ruchu użytkownika; jeśli obsługa jest manualna, produkt musi być możliwy do obsługi przy ograniczonej sile i mobilności. – W przypadku sklepu internetowego nie dotyczy (dostępność zależy od urządzenia użytkownika).
9) Minimalizacja ryzyka ataków spowodowanych nadwrażliwością na światło
Jeśli produkt posiada tryby wizualne, należy unikać takich, które mogą powodować napady światłoczułości. – Konstrukcja strony internetowej minimalizuje ryzyko takich reakcji.
10) Korzystanie przy ograniczonych zdolnościach poznawczych
Produkt lub usługa musi zapewniać tryby ułatwiające obsługę. – Sklep internetowy jest narzędziem do zawierania umów; użytkownik musi posiadać zdolność prawną i poznawczą do dokonania czynności prawnej. Użytkownik posiadający tę zdolność może zrozumieć funkcje sklepu.
11) Ochrona danych
Jeśli produkt lub usługa posiada funkcje zapewniające dostępność, musi zapewniać ochronę danych podczas korzystania z tych funkcji. – Strona internetowa spełnia ogólne wymogi dotyczące ochrony danych.
4) Dokumentacja techniczna
Usługa przestrzega następujących norm i wytycznych dotyczących dostępności:
● WCAG 2.1 poziom AA (Web Content Accessibility Guidelines)
● EN 301 549 (standard UE dotyczący dostępności produktów i usług IT)
● Dyrektywa UE 2019/882 (European Accessibility Act)
Zastosowane technologie i frameworki:
● HTML5, CSS3, JavaScript (framework Jquery)
● Serwer WWW: Nginx
● Backend: PHP – Laravel
● CMS / panel administracyjny: rozwiązanie własne
● Testowanie czytnikami ekranu (planowane)
● Testy manualne
Funkcje dostępności:
● Teksty alternatywne: większość obrazów i elementów wizualnych posiada atrybut alt
● Prawidłowa hierarchia nagłówków
● Kontrast: dążymy do minimum 4.5:1 (poziom AA)
● Nawigacja: dążymy do pełnej nawigacji z klawiatury
● Responsywny design: zoptymalizowany dla urządzeń mobilnych i tabletów
● Formularze: wszystkie pola posiadają etykiety (label), obsługiwane są komunikaty błędów za pomocą ARIA
● Błędy/pomoc: w przypadku błędów formularza pojawia się komunikat
● Unikanie „uwięzienia” użytkownika: okna modalne można zamknąć przyciskiem ESC
Procedury testowe:
● Kontrola manualna
● Narzędzia automatyczne:
○ https://www.accessibilitychecker.org
○ https://freeaccessibilitychecker.skynettechnologies.com
○ Lighthouse
● Wewnętrzne QA: na podstawie testów w Q2 2025 – częściowa zgodność
Narzędzia użyte do audytu oraz uzyskane wyniki:
https://www.accessibilitychecker.org/audit/?website=alinda.hu&flag=eu (Ostatnie pobranie: 2025.11.18.)

https://freeaccessibilitychecker.skynettechnologies.com/?website=alinda.hu (Ostatnie pobranie: 2025.11.18.)

https://pagespeed.web.dev/analysis/https-alinda-hu/hx7ovthz9h?form_factor=mobile (Ostatnie pobranie: 2025.11.18.)
